Nationaldagen på Kreta och parkeringstrubbel

Hello... Precis kommit tillbaka från en långpromenad på piren med Kicki och kollat på båtarna. Sjukt nice men det är väldigt varmt och fuktigt ute. Tror det var 27 grader när vi åkte dit vid kvart i åtta. Dumt att klaga, Mycket Dumt!

Igår var det ju nationaldag. Vi började dagen med amerikanska pannkakor, grädde och jordgubbar. =) Sen åkte vi till stranden. När vi skulle hem sen (hade såklart en tid att passa) var vi och typ fem andra bilar, varav två till skulle åka, inparkerade. Alla tutar i en kvart. Till slut kommer ägaren av en bil som står i vägen. Och om han flyttade sig och en annan bil bara flyttade sig några meter åt sidan skulle alla komma ut. Men det kom ingen och flyttade den så istället tar ett gäng killar och gör det. I princip lyfter-drar bilen åt sidan.



Där har de redan flyttat bilen. Jag, som är fotograf ända ner i fotknölarna, insåg såklart när de var klara att jag borde fotat. Bright for bright!
Jaja. Sen insåg jag att jag såklart börjar få solexem nu, tack mamma. =P It SUCKS!
Sen åkte vi hem, jag snabbduschade och sen åkte jag och Kicki ner till Hersonissos (turistort) och Svenska skolan och skålade och sjöng nationalsången. Och sen drog vi ner till en sportbar och käkade middag och kollade på matchen.

Idag var vi inte på stranden förrän efter två, det var sån JÄVLA kö på motorvägen. Det brukar ta ca 15 min att åka till stranden. Idag tog det mellan 30 och 45. Lagom kul! Men sen när vi väl var där var det trevligt. Jag flagnar som fan på ryggen också. Buhu!! Men men.

Vet inte om det finns så mkt mer att berätta just nu...
C ya on tha flip-side!

Kommentarer
Postat av: M

Kanske inte är solen exem. När ja är utomlands får jag alltis någon sorts svidande utslag/exem (svider extra mycket i solen) men jag tror det är duschvattnet. Det är alltid nämligen som värst efter att jag duschat sedan har det lagt sig på några timmar. Så nu får du låta bli att duscha resten av tiden =) Kram

2009-06-08 @ 06:39:50
URL: http://malisens.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0